Blog Archive

18 mars 2013

Del 2 - Tumör och 50år

Undra hur jag nu ska fortsätta berätta om den senaste tiden för det är så himla mycket som hänt på så kort tid att jag ej hunnit fatta det själv.

Men jag börjar såhär, när vi kom hem från Idre så hade pappa sitt läkare besök på torsdagen och då visste vi inte att han skulle få svar på vad det var. Utan vi trodde de skulle skicka vidare honom på ytterligare kontroller men så var ej fallet. Beskedet pappa fick slog till inte bara honom utan hela familjen med en smäll. Han hade en tumör sittandes på hans ena njure och han fick tid för operation direkt. Detta var alltså dagen innan pappa fyllde 50år alltså 7mars. Kommer alltid att hata den 7mars för ett sånt besked går aldrig att glömma.

Det intressanta var att jag tog det inte så hårt precis när han sa det för jag förstod nog inte riktigt vad han sa till mig. Men när min bror kom hem och pappa berättade för honom och jag fick se hur hårt min älskade lillebror tog det så brast det för mig. Sen att fira pappas födelsedag två dagar på raden efter, var ganska jobbigt men huvudsaken för mig var att pappa skulle ha en bra och trevlig födelsedag. Vilket jag också tror att han hade.

Pappa hade gäster både på Fredagen och lördagen så jag kan tala om att man var helt slut efter den helgen som människa. Men kul var det och träffa alla människor för det är ju inte så ofta man träffar alla tyvärr.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar