Blog Archive

18 mars 2013

Del 3 - Sjukhus istället för Frankrike

I måndags så skulle jag åkt till frankrike tillsammans med vattenprojektet som vi hållt på med i skolan men så blev det ej för min del. Istället fick jag 39graders feber och hade ont i hela kroppen, min hals var så uppsvullen att de på vårdcentralen skickade vidare mig till Huddinge Sjukhus och Akuten för att kolla upp mig. Där fick jag sitta i min ensamhet och vänta på min tur och till sist var det min tur. De kollade om jag hade en så kallad halsböld vilket jag som tur ej hade men jag fick starka tabletter och efter ett tag blev jag sämre. Så läkaren bestämde sig för att skriva in mig så jag blev inlagd istället för hon ville ej skicka hem mig om jag skulle spy upp antibiotikan, plus att när hon klämde på min mage gjorde det fruktansvärt ont.
Eftersom jag inte kunnat ätit så mycket på sista tiden så fick jag ju såklart dropp och lades sedan in på avdelningen k66 som inte egentligen var den avdelning jag skulle hamna på men det var fullt på öron/näsa hals. Detta är ganska kul att det är den avdelningen min pappa ska ligga på under veckan efter denna operation han ska göra så jag värmde upp avdelningen och kollade om personalen var snälla.

Iallafall där låg jag ett dygn och de gjorde ultrjaljud på magen eftersom jag hade magsmärtor som resultat av besöket så kom vi fram till att jag hade en kraftig halsfluss, bruetet eller en spricka i revbenet, för låga blodvärden som ska kollas på vårdcentralen framöver samt att jag ska kolla om jag har magsår. Så vi får se vad som händer men allt lär väl ordna sig antar jag.

Dock sög det att jag inte fick åka till frankrike!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar