Blog Archive

20 maj 2014

Sängkompis eller inte?

Saknar att vakna bredvid någon men om jag ska vara ärlig så är det skönt att inte behöva trängas. Haha jag är en sådan person som tar upp hela sängen så att den andra knappt får plats. Så när jag tänker tillbaka på tiden då jag var tillsammans med Niklas då vi delade på en 90 säng så fattar jag inte hur jag klarade det.  För idag skulle jag aldrig kunna dela en 90 säng med någon annan än mig själv. Tänk vad man ändras på tre år. 

Har under kvällen suttit och kollat runt på nätet. Lägenhet får helt klart vänta tills jag har mer pengar eller flyttat ihop med någon. För det är fan inte gratis att varken hyra i andra hand eller att köpa en lägenhet. Men för att lära mig att betala hyra ska jag nu börja betala hyra här hemma. Klarar jag ditt och får mer jobb på Trampoolin i höst så kan jag fortsätta med mitt sparande. Det är inte lätt att vara vuxen. 

Vet inte varför men har panik inför att fylla 20, jag vet att det inte är gammalt men det känns fruktansvärt. Många i min närhet är i förhållande, har eller är med barn och det känns som man är ensammast i hela världen. Men som Sara och Madde sa: det kommer när det kommer. 

Nej, nu ska jag ta och sova för imorgon blir det jobb och skola.
God natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar