Blog Archive

12 juli 2013

WWC - Wild Water Challenge

Hej på er Leksingar!! 


Jag har en liten utmaning som jag tänkte se om ni ville haka på. Denna tanken kom till mig för ett tag sedan men jag var tvungen att bearbeta den lite först. Några av er kanske Vet vem paralympikern Anders Olsson är? Till den som inte vet ska jag göra en kort beskrivning av denna KRIGARE (när det handlar om Anders blir det gärna långt för det är en mångsysslande man) Anders har tagit guld i simmning paralympics 2004 i Aten och 2008 i Peking. han har förbättrat sitt världsrekord 59(!!!)ggr. Han slog världsrekord för handikappade på Ironman sträckan 2009 i Kalmar.. han har stakat sig genom vasaloppet två gånger i sittsläde. han har cyklat vätterntundan två gånger.. I fjol bestämde han sig för att simma en tävling mellan Alcatraz och San Fransisco.. först skulle han inte få vara med då han var handikappad och strömmarna är så starka.. men han fick provsimma och då beslöt de sig för att han skulle få vara med... när starten gick simmade han för brinnande livet han var ju trots allt lite hajrädd... när han kom i mål stod folket o jublade o han var glad att ha kommig fram utan att bli hajmat.. dessutom visade de sig att han var förste man i mål och då simmade han mot icke handikappade.. (ja detta är bara en liten liten del om honom o vad han gjort som sagt jag skulle hålla det kort) 


Ja som sagt Anders är en man att beundra och inget är omöjligt enligt honom.. Han är en KRIGARE av stora mått och vi Leksingar älskar ju krigare.. =) nu har han tagit på sig ett nytt projekt han ska simma ned för klarävlen till förmån för andra handikappade i Sverige. målet med denna utmaning är att han ska starta en fond och 2014 ska det genomföras ett "Camp Järnmannen" där han själv och hans samarbetspartner kan erbjuda funktionshindrade att prova på olika aktiviteter som de kanske aldrig trodde de skulle få utföra. 


Nu till min utmaning jag har pratat med Anders många gånger om hur bra vi Leksandsfans är o inte minst när vi lyckats samla in ca5,5miljoner till klubben (vilket är lika imponerande varje gång jag säger det) nu tänkte jag vi skulle hjälpa dessa handikappade som ska få chansen att testa sådan de kanske inte ens trodde var möjligt.. detta ska vi göra genom att tvinga Anders att simma så långt som möjligt såklart och Anders har lovat att under den sträckan "Våra" pengar är så ska hans team (2 flottar och en båt) bära Leksandströjor OCH om vi "tvingar" Anders att simma minst 2000 meter så ska han även göra en simmössa med leksandsmärket på. vill också påpeka att inga andra fans från någon förening är med än i detta än så vi har chansen att vara både först och bäst såklart! insamlingen går till såhär:


Man sätter in valfri summa (minst 10kr då det kostar 10kr/meter) på Anders bankgirokonto för detta ändamål 151-8257 du skriver som avsändare ditt namn OCH LEKSAND bakom så de vet hur lång sträcka de ska ha fintröjorna på.. =)

Camilla Hörstedt ~ Victoria Ford Wadin

Här nedan är länk till Järnmannen och ytterligare info om Anders utmaning: 



Anders ställde i vintras upp och höll föreläsning för LIFs sponsorer, när det blåste som mest kring vårt älskade lag och VI alla kämpade för att samla in pengar. NU ställer vi upp tillbaka systrar och bröder <3 Vi ska DEFINITIVT visa de andra lagen att: INGEN ÄR SOM OSS <3

Självklart gäller det inte bara leksingar utan alla som stöder detta ändamål som Anders simmar för.  Det här ovanför har jag snott av Victoria Ford Wadin som är en av de som startade idén för Leksands supportrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar