Blog Archive

30 jan. 2013

Explotion på skola

Så glad över att jag slutade tidigt för annars hade de tagit lång tid innan jag hade kommit hem då Kvarnbergsskolan som ligger mitt emot min skola hade en explotion idag vid 12 tiden. Första uppgifterna sa att de var en olycka men så är det inte utan det är någon och som jag då fått höra i ryktes vägar ska gå på ytterligare en annan skola in alls långt bort ska ha kastat denna pet flaska med något innehåll som sedan exploderade.

De har tagit fyra stycken in på förhör och sex stycken ska ha åkt in till sjukhus med lindriga skador som tur är. Men det var flera som skadade sig men inte behövde åka in till sjukhus utan klarar sig ändå. Den som gjort detta ska ha hittat receptet på bomen på internet och jag under ärligt talat hur han tänkte när han kastade flaskan. Flera hade ju kunnat skadas och till och med kanske dö så hur tänker en sådan människa som gör en sådan här sak?

Jag undrar hur han föräldrar tar det, ångrar han sig? gjorde han det på skoj och tänkte att det inte var så farligt eller vad tänker denna person eller peroner?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar