Blog Archive

5 jan. 2013

DALADERBY

daladerby 446
Jippie idag är dagen då det sker!
Mitt första dala derby och det sker på ett fullsatt Globen och jag är taggad som fan och har höga förväntningar. Det inte bara på matchen utan stämningen runt om, för har hört så mycket om hur häftigt det är och detta är en dröm för mig som går i uppfyllelse. 
Här kan ni höra vad vår kära tränare säga vad han tror inför kvällens match mellan Mora - Leksand. Själv hoppas jag på en bra match, med en bra domare och härlig stämning för båda lagen saknar bra spelare som just nu precis har förlorat JVM Finalen. 

Leksand saknar Filip Forsberg som är en oerhört viktig spelare för dem men vi saknar också den underbart härliga Jacob De La Rose som alltid går full fart framåt. Däremot har jag hört rykten om att Pelle Prestberg ska var tillbaka på isen efter sin skada. Ska bli kul och se om han kan leverera fortfarande eller om han faktiskt ska fundera på att lägga av nu. Vad jag just nu vet så är det ingen sjuk, eller skadad i laget så det ser ju väldigt bra ut för Leksand och vi vann ju matchen mot Mora innan nyår. Men då hade också Mora väldigt många sjuka.

Mora som också saknar några spelare som tex. Tom Nilsson och Mikael Wikstrand som också vart i Ufa. De tror jag kommer märks tyvärr i Moras spel men sen får vi inte glömma att de också har bröderna Kopitar och Boby Ryan som absolut är den livsfarligaste femman.

Nu måste jag fixa ordning mig för det är snart dags att bege sig in mot Globen och match!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar