Blog Archive

31 jan. 2013

Vardags hjälte

Hemma efter att ha hjälpt en liten tjej på 11 år som började blöd näsblod på bussen. Först gav jag henne bara papper men efter ett tag så forsade blodet som jag aldrig sett förr, det var faktiskt väldigt läskigt för det var väldigt mycket blod. Mer än vad det brukar göra. Så jag och hon som körde bussen, ringde vi hennes föräldrar som kom till Skärholmen. Dock stannade jag tills de kom och de var väldigt tacksamma. Skönt att veta att hon är hos läkaren nu.

Denna tjej var livrädd, vem skulle inte varit det för detta var fan inte normalt, kan jag tala om. Dessutom var hon väldigt yr i huvudet. Så idag har jag gjort en riktigt god gärning, och detta skulle jag göra varje dag om jag skulle behöva. Föräldrarna ville betala mig men de hade glömt plånboken dessutom vill jag inte ha några pengar för det jag gjorde. Jag önskar bara att någon skulle göra samma sak för mig om det händer mig något.

Var en bra människa och våga hjälpa personer i din omgivning!

1 kommentar:

  1. Men... du får det att låta som om du räddade hennes liv, det var ju bara näsblod.. fast snällt gjort ändå såklart

    SvaraRadera