Blog Archive

21 jan. 2013

P-stav och Matteprov

Tjosan!

Allt gick bra när jag satte in p-staven imorse och bilden här under ser du hur smal staven är som nu sitter i min arm. Till skillnad mot den grejen som användes för att föra in staven i armen.
staven som sitter i armen (bilden är ej min)
Photo: Grejen som man sätter in p-staven med. Gjorde inte så ont att sätta dit den bara obehagligt. Dock gör det ondare nu.
Här är den som användes för att föra in staven i armen.
Staven sitter inuti den där och trycks ut efter man satt
en lång nål in i armen.











Photo: Bedövnings plåsteret är på! Nu börjar jag bli ännu mer nervös!
Kan tala om att bedövnings plåsterna funkade helt okej, det gjorde inte jätte ont men det kändes, mest av allt så var det obehagligt. Dock gör det ont nu efter man satt in den för man är så öm i armen, så närmsta dagarna hoppas jag att ingen går in i min vänster arm. Den spöar jag. Som tur var hade jag mamma med mig som höll mig i handen, det kändes faktiskt ganska bra. 

Dock har jag fått en kommentar på bloggen där den anonyma personen har talat om att det gör ännu ondare att ta ut den. Då undrar jag bara hur gör man när man tar ut den? Om det är någon som vet så berätta gärna hur man gör när man tar ut den och hur det känns. Skulle vara väldigt tacksam för det!

Efter att jag vart på UMO körde mamma mig till skolan och eftersom jag inte började förrän 12:00 och jag var där vid 10 så fick jag en privat lektion i matte med min matte lärare. Vilket var jävligt bra för tror mitt matte prov som vi hade idag gick riktigt bra faktsikt. För det var de ända vi hade idag och man hade 2timmar och 30min att göra det på. Lyckades sitta 1h och 45min ungefär och svarade på alla tal förutom 3 som jag inte fattade. Nu är det bara att hålla tummarna!

Nu ska jag chilla vidare! Hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar