Blog Archive

28 nov. 2012

Jobba jobba stressa stressa

Kom alldeles nyss hem efter att jobbat en heldag med skoltidningen för nu börjar det bli tid för att skicka iväg tidningen för tryck. Så allt måste börja bli färdigt och alla texter samt intervjuer som ej har gjorts än men det ordnar sig nog ska vi se. Eftersom vi bara är fyra stycken som ska utbilda oss till journalister så är det vi som har det mesta arbetet just nu så de andra kan börja layouta sidorna. För vi ska ju såklart skicka in tidningen till lilla journalist priset och vi ska göra allt för att vinna.
Jag längtar tills jag blir färdig journalist för det är verkligen förbannat kul att skriva, intervjua och träffa människor.


Mirjam är en av de tjejer som skriver texter just nu!
En underbar vän och klasskompis!
Besök hennes blogg vet jag:
http://mirjamderko.blogg.se/
Sen är det ju också Tina och Jenny som skriver det är vi fyra som är journalisterna för det mesta i tidningen men de andra har också skrivit vissa texter. Men jag som suger på layout skickar det oftast på våra duktiga ester som verkligen kan det och gör det väldigt snyggt.

Nu ska jag vila ett tag till innan jag ska försöka att kanske plugga lite men vi får väl se hur det blir med det för är helt slut. Dessutom måste jag vila upp mig till imorgon då jag ska på julbord med jobbet och då lär det bli ganska sent. Skönt nog har jag sovmorgon på fredag men för det ska jag jobba massa med tidningen här hemifrån.

Hörs senare!

Ps.
Det snöar ute, önskar jag kunde göra som björnar att gå i idé!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar