Blog Archive

10 nov. 2012

10/11

Nyss hemkommen från jobbet, okej kanske inte direkt nyss men ganska nyss iallafall. Har hunnit med att göra mina cogmed övningar som jag ska göra 25dagar för att förbättra mitt arbetsminne, koncentration och massa andra saker. 

Känner mig en aning seg har ju inte jobbat på 3 veckor eftersom jag först var sjuk, sedan var jag i Frankrike och förra helgen var man ju ledig. Men nu har jag fått träffa mina nya grupper för första gången och barnen imponerar som vanligt på mig, de ända vi ska arbeta på tror jag är att de ska övervinna sin egen rädsla så de vågar släppa mamma/pappa. Det var ganska svårt att lägga upp dagens lektion eftersom jag inte sett dem simma vissa av dem tidigare då de haft vikarie de två första lektionerna. Men till nästa gång kan jag nog öka på svårhetsgraden ganska mycket.


Funderar på att plugga lite körkorts teori idag och sen också börja lägga upp en planering på min tavla som jag fått av min arbetsterapeut för att jag ska lyckas med det vardagliga livet.
Här på bilden ser ni hur tavlan ser ut och ni fattar nog också hur den fungerar. Har varit dålig på att använda mig av den men nu måste jag. För ska börja planera in så jag övningskör en gång i veckan iallafall. Vill ju ha struktur i mitt liv och för att få det så kan det ju vara smart att börja med att planer sitt liv också.


Brorsan är och tävlar borta i Södertälje idag, jag hoppas att det går bra för honom och alla andra polisen simmare för det är dags att kvala in till SUM-SIM i sommar. Vi hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar