Blog Archive

10 sep. 2012

De svenska Journalisterna släppta



Enligt rykten som har kommit från alla håll idag så har de svenska journalisterna Martin Schibbye och Johan Persson som varit fängslade i Etiopien sen 1Juli2011 blivit släppta. Ännu vet man ej säkert men det har kommit information från de högt uppsatta nere i Etiopien att de två svenskarna ska bli släppta vid årskifftet vilket är imorgon i Etiopien. Nu gäller det att bara hålla tummarna att allt detta stämmer och att de får komma hem efter 14månader där nere i fängelset. Både för deras skull och för deras familjers skull.


 Mer info om hur det är kommer så fort jag får reda på något mer och kanske fattar ni varför jag bryr mig om just dessa saker. Jag utbilda mig ju själv till journalist och man vet aldrig var man själv kan bli utsatt för när man är ute på jobb som frilansare. Så jag håller verkligen tummarna för dessa två killar!!

För som ni vet har vi ju en annan svensk som sitter fängslad och det är ju Isaak Dawit som fängslades 23 september 2001. Det är en sak som jag tror ingen gott miste om. Jag hoppas att han en dag också kommer bli frikänd men det känns väldigt svårt att se någon lösning just nu, tycker dock att om de nu tycker han gjort fel så har han väl ändå suttit av det?`Hoppas han också kan få ett bra slut på detta också!

Skriv gärna egna åsikter och tankar kring detta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar