Blog Archive

30 sep. 2012

Ambulans - sjukhus - Fest del 2

Nu så kommer jag till den jobbiga delen av gårdagen för när jag fann mig på festen hemma hos Amanda fick jag ett samtal av mamma att de var påväg till farmor gående pga att hon ringt och sagt att hon inte mådde något bra. De som känner min farmor vet att hon inte skulle ringa om hon absolut inte var livrädd vilket gjorde mig så orolig att tårarna bara rann.

Några minuter senare ringer mamma igen och berättar att hon är hemma igen och att pappa åker med farmor  in till sjukhus i Ambulans. Vilket inte direkt gjorde saken bättre men fick också reda på att halva hennes tunga hade svullna upp.

Tack vare Amandas underbara Faster så körde hon hem mig eftersom jag inte längre kände för att vara kvar för hur kul är det att sitta och gråta och dessutom ville jag ej förstöra för Amanda som fyllde.

Nu är iallafall både pappa och farmor hemma, de kom hem klockan sex imorse från huddinge sjukhus och svaret på vad som var fel var en allergisk reaktion av hennes tabletter. Tacka gudarna för att hon ringde, tänk om det hade hänt något. Nu mår hon iallafall bra men såklart är jag fortfarande orolig och det har varit svårt att sova inatt. Så för mig blev det ingen praktik idag och vi får se om jag behöver åka till Upplands väsby för att vara vikarie eller om det kanske hittar någon annan. Jag hoppas iallafall de hittar någon annan just nu..

Det var min historia om går dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar