Blog Archive

26 aug. 2012

Gårdagen, Bebis, Speedway

Ursäkta min grymt dåliga bloggning igår men var helt slut eftersom jag somnade så sent och bara fick 2-3timmars sömn. Så var helt död när jag kom hem från mitt första pass själv på jobbet som gick helt okej faktiskt trots att jag trodde jag skulle dö! När jag väl kom hem så hade vi fått gäster, mammas arbetskollega Anneli med hennes sambo Martin och deras 2månader gamla Nova tror jag hon hette.
En söt och en liten trött bebis som hade väldigt ont i sin mage, det gjorde så ont att höra hur ont hon hade speciellt när hon hade ätit. Visst är hon en söt en :) blev lite förälskad, längtar efter att få en egen i framtiden :)

De var här till 17.20 ungefär sen var det bara att stressa inför att få se på speedway ifrån Millennium stadium i Cardiff. Där ifrån får man alltid se på bra speedway och så även igår. Då till exempel man kunde se att man behöver inte köra bra i början för att ta sig till en final med det menar jag Fredrik Lindgren som togs sig till Final igenom att köra bra de sista 3 heaten. En annan svensk det gick bra för var min favorit Antoinio Lindbäck som förra GP tävlingen i Terenzano Italien vann och igår hamnade han på en tredje plats. Det verkar som det har börja funka för honom riktigt bra nu.
Kenneth Bjerre var dock inte med då han brutit benet i Torsdags men hans reserv Kryztof Kazpersak gjorde en riktigt grym tävling och hamnade på en andra plats. Vinnaren som var Chris Holder var enastående igår och var en värdig vinnare för han var omöjlig att slå igår, han tappade bara en poäng på hela kvällen.
Jason Crump råkade ut för en krasch som jag tror gjorde mer ont än vad han sa själv då han laddade på den axel som han nyss opererat. Han fortsatt dock att köra klart sina två sista heat men det syntes att det gjorde ont för det var inte den Jason man är van att se ute på speedway banan. Jag hoppas att allt gick bra för honom trots allt och att det inte är någon fara!

Holder med sin lilla bebis på presskonferanssen 
Det var min gårdag för efter speedwayn gick jag och la mig och somnade nästan direkt av att jag var helt slut efter dagens alla händelser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar