Blog Archive

23 feb. 2012

Tungtäcket på g

Fick brev idag från Asperger Center att jag nu äntligen ska få test ut ett tungttäcke det är alltså ett täcke med kedjor eller bollar. Ni kanske känner igen det om jag säger bolltäcke och kejdetäcke :) Jag är så glad för har verkligen kämpat för att jag ska få detta täcke och nu är det äntligen snart sant att jag har ett. Det ska bli så skönt!
Kedjetäcke
Bolltäcke









Har ej bestämt mig vad jag vill ha! Någon som har nåt av dessa som kan säga för och nackdelar så skulle jag vara tacksam! :) All hjälp behövs!

Fakta om bolltäcke
Bolltäcket används för att lättare kunna somna, koppla av och koncentrera sig.
Bolltäcket ger flera känselintryck och stimulerar beröringssinnet, muskel- och ledsinnena. Känselupplevelsen ger en djup avslappning.
Bolltäcket finns även i en mindre variant som kallas bolldyna.

Fakta Kedjetäcke
 Att använda fyllda och tunga täcken kan ge ökat lugn och känsla av trygghet. Insomningen underlättas och många personer upplever en bättre sömn. Genom det tryck som utövas på kroppen får användaren en känsla av trygghet och frisättningen av ett flertal kroppsegna ämnen med lugnande inverkan, stimuleras. Kedjetäcket finns i fyra standardvikter, nämligen 4 kg, 5 kg, 8 kg och 10kg

Vill du har mer info gå in på denna sida www.hi.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar