Blog Archive

29 jan. 2012

29/1

Sitter i min säng och försöker plugga lite inför Samhällsprovet imorgon och det går sådär fattar inte hälften men jag tror jag kan det ändå liksom. Det har varit en underbar helg med Simon trots att den  inte alls blev som jag hade tänkt mig från början men det kan inte alltid bli som man tänker sig tyvärr.  Igår tog vi det bara cool lugnt, vi åkte och hämtade hans stolar hos Steffi och sedan iväg till hans farmor och farfar för att lämna bord och stolarna där eftersom Simon lånat dem därifrån. Efter det for vi vidare till affären för att handla hem lite saker som hans mamma behövde ha hem och när vi kom hem ställde Simon sig och stekte fläskfilén och jag gjorde den godaste salladen. Annika hade sen innan gjort potatisgratäng så det var jätte gott. Men ni kanske vill veta vad som hände innan detta för detta gjorde vi inte fören vid 15tiden typ, Simon är ganska seg att få igång måste jag erkänna. När vi vaknade så var hans mormor där och lämnade lite saker och fikade medan vi satt och åt frukost sen betalade älskling sina räkningar och bara tog det lugnt.

Om vi nu går till efter middagen så sprang Simpa omkring och gjorde lite saker medan jag satt och tittade på tv lite små irriterad på att han inte satt hos mig. Men det visade sig sedan att han hade fixat massa ljus på sitt rum så vi låg och myste i sängen medan vi såg på krigs film som var riktigt bra. Minns inte vad den heter just nu men riktigt bra var den i allafall tycker jag. Så låg vi och åt choklad och bara tog det allmänt lugnt men när filmen var slut så bestämde vi oss för att gå ut och ta en liten promenad med Moppsen alltså Molly :) När vi kom in var klockan halv 11 kanske till och med 11 och då gick vi upp och la oss å lyssna på musik och lite sådant.

Idag har vi däremot varit ute och gått en 2.5km runda samt ätit lite våfflor och här får ni bilder på det strax men det var allt vi typ hann med för sen skulle Simon iväg och träna och jag blev hämtad av pappa och bror min. Funderar på att sova hos Simon tisdag till torsdag eftersom han på Lördag drar till Alperna en vecka och jag vill umgås med han så mycket jag kan innan han åker för kommer sakna han så fruktansvärt mycket!!










haha ja detta blev ett långt inlägg men så blir det när man bloggat dåligt ;) hoppas ni haft en lika bra helg som jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar